måndag, september 04, 2006

Just take my hand and hold it tight

13.39

Sitter hemma hos Emil, jag ville inte åka hem igår. Jag gillar nämligen inte söndagar, det blir liksom inte en hel dag tillsammans då. Emil är på jobbet och jag sitter här, försöker göra lite nytta, söka lite jobb. Men jag är inte orolig längre, det hjälper ju inte att oroa sig. Jag känner bara att jag behöver något att göra, jag blir så rastlös av att bara gå hemma.
Jag ska för övrigt åka hem idag, jag vill inte, men jag har inte så mycket val faktiskt. Han ska jobba borta. Jag hoppas så himla mycket på det där jobbet i Gislaved, jag vill så gärna ha det. För jag vill så gärna alltid vara med Emil. Men jag blir störd på att folk inte hör av sig alls. Så jag fortsätter helt enkelt att söka jobb, men för att vara ärlig så blir det mest i Göteborg. Det är så svårt här nere och det är störande. Men jag antar att det ordnar sig, det måste ordna sig. Men det funkar inte på arbetsförmedlingen, det ger liksom ingen som helst hjälp.
Håller på att fixa så att jag kan ta mig hem idag, bussarna går ju inte riktigt som jag vill att dem ska göra och Emil måste ju kunna köra mig till bussen. Så det får nog bli tåget, nackdelen då är att om jag tar tåget så måste jag köpa biljett på tåget och då kostar det mer än vad det burkar göra. Och jag är ju som sagt inte miljonär.
Men jag ska ringa och höra vad jag kan köpa biljetten innan.
Sen ska jag lägga mig och titta på film, det känns inte så lockande att gå ut nämligen. Det blir fimen "Att göra en pudel" låter ju lite sjukt men vi får se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar