söndag, april 23, 2017

Att ha fyllt 30.



Sitter med en liten ammande Lova i knät. Söndag idag och inte mycket hat hänt här hemma. Lite tvätt och jag tog en långpromenad med hundarna, själv ska tilläggas.
Igår var jag och Lova hemma själva. Cec skulle kommit hit men hon hade tyvärr blivit förkyld. Jag tog en långpromenad med vagnen på förmiddagen och sen blev det mest serier i soffan hela dagen och på eftermiddagen blev det promenad med hundarna och bebis i bärselen. Hade även turen att hinna ta en dusch och tvätta medan Lova sov.

I torsdags var det min tur att kliva över det berömda trettio strecket. Känns inte så illa alls faktiskt och ingen ångest här inte. Var en ganska så vanlig dag, BVC med Lova och som dessutom lät mig både duscha och dammsuga hela huset.
Fick fina blommor med blombud från farmor & farfar.
Fick en supersnygg väska och ett fint halsband av mina älsklingar när Emil kom från jobbet.
På kvällen kom familjen hit på "överraskningsbesök", som inte var så mycket överraskning eftersom pappa frågat Emil och Emil frågat mig. Skönt att veta faktiskt, ifall vi skulle haft en väldigt grinig
dag eller något annat strul under dagen eller natten. Familjen hade med sig bonusmormor Kerstin, men ingen Alva tyvärr, och även paket och tårtor. Jag fick ett presentkort på valfri massage eller annan behandling på Faces, superbra present. Precis vad jag behöver.
Vi köpte hem pizza, åt tårta, tittade på hockey och Lova fick provsitta hos alla.





Igår var mamma här hela dagen och jag fick en jättesnygg lampa i födelsedagspresent. Vi var en sväng till Smålänningen och Lova fick sig en liten klänning och en ny filt. Sen åt vi lunchbuffé på Bambu med mjukglass till efterrätt. Lova skötte sig exemplariskt och jag ammade "in public" för första gången, gick bra det med. Hemma blev det en promenad och sen lite tårtrester.

Nu ska vi snart börja tänka på sängen. Svårt med rutiner än så länge, men vi försöker så gott vi kan.

Har för övrigt tagit ungefär hur lång tid som helst att skriva det här inlägget

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar