måndag, maj 22, 2017

Vilken härlig helg vi har haft. Strålande solsken från fredag till söndag.

I fredags tog jag en långpromenad med vagnen på morgonen. I linne och shorts. På eftermiddagen tog Lova en riktig långsovning i soffan så jag hann med att storstäda huset. Så himla skönt när det är färdigt. Ska verkligen försöka göra det ordentligt en gång i veckan. Sen var jag ute med hundarna en sväng efter att Emil kommit hem.

I lördags tömde vi lite i källaren och Emil körde en sväng till tippen. Jag plockade fram kuddarna till utemöblerna och ordnade lite. Sen tog jag en långpromenad blandat med lite jogg medan Lova sov och Emil spelade tv-spel och efter det rensade jag lite i trädgården. Ibland är det så skönt att få vara lite själv. Sen var det dags för Lova-tid igen och vi avslutade kvällen med agg premiärgrilla och äta lite chips.

Igår var det nästan lika varmt, men mycket blåsigare än lördagen. Jag tog en långpromenad med vagnen på förmiddagen medan Emil grejade med lite annat. Körde iväg lite återvinning, tog hand om lite tvätt och satt en stund ute i solen och läste. För Emil har köpte en solstol till mig i lördags.

Det är märkligt, när Lova inte sover så önskar jag ibland inget hellre än att hon ska somna och när hon väl har somnat är det som att jag ibland inte vet vad jag ska göra, trots att det finns hur mycket som helst att göra. Så ibland blir jag bara sittandes i soffan och väntar på att hon ska vakna.

Nu sover äntligen Lova, hon har bara sovit lite drygt 2 h på hela dagen och var rätt så gnällig. Jag ska sätta fart och fixa någon middag och kanske hinner jag med något annat med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar