torsdag, februari 05, 2015

Människor som har passerat..

Har äntligen lyckats tömma en flyttkartong, 4 år senare så finns det flera stycken ouppackade kartonger lite här och var, flest står det i källaren. Men någon dag ska jag ta mig i kragen och ordna där nere också.

Kartongen var fylld med kort, album, tavlor och några tidningsurklipp. Gick igenom lite bilder och tittade på tavlorna. Blev lite nostalgisk och det är lätt att tänka på alla människor som har passerat genom ens liv genom åren. Det är många! Framförallt tänker jag på den bästa vän jag hade en gång, Johanna, på något underligt sätt rann det bara ut i sanden. Vi som höll ihop genom allt i flera år! Det är ganska sorgligt egentligen.
Sen finns det människor som tappades bort under ett par år, men när vi ses igen, så är det som om ingenting har förändrats. Vi behöver inte ses ofta, men vi vet att vi finns där för varandra om det behövs. Det känns skönt i hjärtat..

Även jag och syster har diskuterat det ett par gånger. Alla gånger vi har varit ute och flängt på olika bilgrejer, träffat så mycket folk, vissa fortsätter man ha kontakt med, andra träffar man på nån gång per år och tjötar lite och några träffar man på en gång och aldrig mer men det hinner ändå påverka en lite grann, nånstans.

Dags att krypa ner i sängen bredvid min bästa. Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar