lördag, oktober 14, 2017

Lördagskväll.

Jag sitter ensam i soffan, när hände det senast egentligen?!
Tex sover bredvid mig, Lova sover i sin säng och Emil är på råttjakt hos Lisa.

7:e kvällen Lova somnade i sin egen säng ikväll. Ikväll var det tufft. Fick gå ner i vardagsrummet en stund och tutta henne lite. Det tog en timme ikväll och hon var hysteriskt ledsen innan hon kom till ro. Men sen somnade hon utan tårar ändå. Så skönt.
Häromdagen tog det bara 20 minuter och jag behövde bara ta upp henne en gång. Sen somnade hon helt själv. Så litet bakslag ikväll men jag gav inte upp.
Däremot sover hon inte så länge i sin säng, 3 h ungefär.
Igår natt vaknade hon vid tolvtiden, fick lite mat och sen la jag ner henne och hon sov till halv tre, sen fick hon sova vidare hos oss.

Jag tror egentligen att hon sover bättre i egen säng, annars är det somna, vakna, tutte och om igen alldeles för många gånger.

------------------

Så var det slut på friden. Lova har vaknat. Hon har sovit lite drygt en timme. Nu gick det inte ens att ta upp och trösta henne, så jag fick ge mig och ge henne bröstet. Hon ska ju inte behöva äta redan igen. Och nu somnade hon ju inte med bröstet i munnen och då borde hon inte behöva ha det igen, som BVC sa iaf. Men det är ju den enda tröst hon har..

Ny tag om en stund, sen är det jag som också går och lägger mig. Huvudvärken kom som ett brev på posten :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar