fredag, februari 18, 2011

Our house.

22.31

Inflyttade i huset för lite drygt en vecka sedan och jag trivs otroligt bra, det känns verkligen som mitt. Det har varit fullt upp enda sen dag ett. Det har packats upp men står fortfarande kvar en hel massa i källaren. Vi har rivit ut heltäckningsmattan i sovrummet och har spenderat kvällarna med att måla golvet. Fint trägolv i ljusgrått. Målade sista gången ikväll.
Nu är vi på jakt efter en ny soffa, taklampor och tapeter till sovrummet. 
Har lagat lite roligare middag idag, fredag och första fredagen tillsammans i huset. Kycklingfilé, klyftpotatis och ädelostsås. Till efterrätt slog jag till med äpplen i ugn med karamelliserad vaniljkräm. Ett litet missöde på vägen bara, brände mig på smält socker och fick en relativt stor brännblåsa på pekfingret :(

Imorgon väntar troligtvis och förhoppningsvis IKEA och sen blir det födelsedags/inflyttningsfest hos Julia. Ska blir riktigt kul. Men jag längtar till en helg när jag bara kan få vara hemma och greja runt.

Annars är livet bra fint nu.
Jag ska gå upp och krypa ner bredvid min kärlek i den provisoriska sängen <3

1 kommentar:

  1. Hej Julia!

    Säg gärna till om vi på Uttaget är behjälpliga när du ska hitta en Taklampa och kika gärna runt bland våra ca 300st - Om inte för att köpa, så kanske iaf för att inspirera? :)

    Ha en skön kväll och stort lycka till med huset!


    // Magnus på Uttaget

    SvaraRadera