söndag, december 09, 2012

En vecka har gått.

20.44

Lite drygt en vecka har gått sedan sist. Det är oftast på söndagar jag känner att det finns tid att skriva.

Under den här veckan har det hunnits med mycket jag har varit gräsänka i tre dagar, bakat saffransbullar, tränat, det har kommit massor med snö och jag har skottat ofantliga mängder snö från uppfarten. Det har varit massa minusgrader, -20 när jag åkte till jobbet en morgon. Bakat katastrofkaka till jobbfikat, som smakade fantastiskt. Emil hade rivit halva väggen mellan kök och matsal när jag kom hem i torsdags.
Jag sov bort hela fredagskvällen i soffan och vi har målat taket i köket.

Idag vaknade jag med förkylning på gång och ont i huvudet. Har inte blivit vidare mycket gjort, lagat middag och gjort saffranskola med kokos, som blev på tok för hård men god.

Har slarvat med godis och kakor den här veckan. Det värsta är att börjar jag äta så har jag svårt att sluta och att bara ta en av något är supersvårt. Får ta igen det till veckan igen och kämpa på. Trots det så hade faktiskt vågen tagit ett litet hopp neråt.

Nu är det snart dags för sängen för att ladda för en ny vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar