fredag, december 28, 2012

Julen 2012.

21.39

Har visst varit helt dött här i hela två veckor.
Det har varit fullt upp med köket, lite förberedelser inför jul, träning och en hel del på jobbet.

Jag och Emil spenderade julen hos min familj i år. Vi åkte förmiddagen den 23:e. Möttes av ett snöfritt Lindome. Åkte in till stan och gick på Liseberg på eftermiddagen då de även hade börjat toksnöa och det snöade åt alla håll utom nerifrån. Vi avslutade kvällen med varm julskinka, rödkål och bingolotto, dock utan vinst.

Julafton spenderade vi hos farmor&farfar, med Kerstin och Krokströms. Mycket mat, fina julkappar, fick en signerad Takidaskiva, förkläde med ugglor, salt&pepparkvarn och en surfplatta bland annat.
Emil åkte hem på juldagen och jag stannade för att umgås lite till med syster. På kvällen blev det utgång som planerat, det var roligt men lite väl mycket folk för min smak. Vi landade i sängen strax innan fyra på morgonen
På annandagen mådde jag oförskämt bra, efter en låång sovmorgon. Jag och syrran gav oss iväg för lite reashopping på eftermiddagen innan hemgång för mig, fick shoppat lite toppar och en kofta, men inget på rea tyvärr.





Är hemma igen nu och har nästan en veckas ledighet kvar innan det är dags för några få timmars jobb den 2:e och sen ledigt igen. Har dessvärre dragit på mig något i halsen och huvudvärk på det. Hoppas att det är snabbt övergående.
Nu är det dags för kvällsrundan med Helmer och sen får jag se när det är dags att plocka upp Emil från hans kvällsgalej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar