söndag, april 07, 2013

Baksöndag.

19.54

Idag började jag dagen vid niotiden. Fick i mig lite frukost och sen tog jag mig ut på en powerwalk med Helmer. Inte särskilt lång, sen blev det lite situps, benböj och armhävningar. En dusch på det och sen satte jag igång och bakade.

Bakade en brownie med hallon och en swirl i. Formen var lite för stor så kakan blev lite för tunn och därmed torr, men kan nog bli gott ihop med grädde eller lite vaniljglass. Bakade min första rulltårta någonsin och fyllde den med grädde med lemoncurd och lite egenkokt hallonsylt. Tyvärr sprack den lite när jag skulle rulla den. Skulle göra maränger och det gick bra ända tills jag klickade i Nutella och vispade ännu mer (vad trodde jag egentligen, jag fattade ju att det inte skulle fungera, men ändå) försökte rädda det med mer äggvita. Fungerade inte. Sen öste jag i mjöl och bakpulver, banan och kokos och hällde upp i muffinsformar och gräddade. De blev superfina men var som gummi inuti, tyvärr, men ska nog att göra något med de också. Sen blev det nya maränger som blev superbra. Kul att experimentera lite och inte alltid göra samma sak.

Nu har vi nyss ätit middag, ett fiskexperiment som smakade riktigt bra.

Ska greja lite till och ta hand om mina kakor innan det är dags att hoppa i säng för att ladda för en ny vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar