tisdag, januari 28, 2014

Bryta dåliga vanor.

Ända sen jag kom hem från Sydafrika har jag har helt saknat motivationen till att träna. Det har ätits mycket onyttigt, i Sydafrika, myskvällar med Emil, julbord och annat. Sen kom julen med ledighet och efter det kom en lång lång förkylning. Och det har småätits alldeles för mycket.

Nu är jag igång igen, sen en vecka tillbaka. Har köpt mig halvårskort på gymmet. Var inte så mycket av gruppträning som jag var sugen på längre och boxen hade bytt tid till åtta :/ passar inte mig alls. Sen att kunna sticka iväg när jag känner för det och inte behöva passa tider. Har även köpt mig ett tiokort på gruppträning så jag kan gå om jag vill. Förra veckan blev det tre pass på gymmet och ett zumbapass och det är jag riktigt nöjd med.

Har även skärpt mig med maten. Inget småätande och absolut inget godis, bullar, kakor eller annat på vardagar.

Kanske dags att köra någon form av invägning och lite mätning och sen kämpa vidare. För jag ska ta mig fan ner ett par kilo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar