onsdag, januari 01, 2014

2013/2014.

Nytt år. Ett oskrivet blad.
Tillbaka till mitt gamla jobb igen och jag får ont i magen av att tänka på det. JAG VILL INTE!! Men jag har inte mycket till val, jag kan inte gärna säga upp mig, jag måste ju faktiskt ha ett jobb. Nu gäller det att bita ihop o h jag hoppas ju att lite har ändrats på ett år. Det känns riktigt obehagligt att gå tillbaka dit.

Nyår igår var trevligt. Vi var de vanliga och jag var enda tjejen som vanligt. Blev lite räkröra och grejer till förrätt, rådjur, fläskfilé, kyckling, potatisgratäng och svampsås till varmrätt. Till efterrätt hade jag slagit på stort och gjort creme bruleé, kokosglass, flarn korgar och hallonsås. Blev riktigt bra! Och alla var nöjda. Blev dessvärre inga bilder på det. Vi skålade in det nya året i köket med en puss. Gick ut, killarna skulle skjuta raketer, jag fick gå in igen och ta hand om hunden som var helt utom sig, så jag fick inte sett så mycket raketer.

Vid halv två, kanske halv tre var vi ensamma igen och jag mer eller mindre stupade i säng, jag var så trött.
Idag har jag varit ännu tröttare, slöat i soffan hela dagen, glott på tv och sovit en stund till.

Så får väl se när jag somnar ikväll. Men det är bara två jobbdagar den här veckan så det är okej att inte sköta sig helt ordentligt, än.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar