söndag, juni 05, 2016

Långhelg.



Söndag idag, som är som en lördag. Ledigt imorn också, så skönt.
Den här helgen har det hunnits med både det ena och andra. Dessutom är vädret helt fantastiskt och mer än sommarvärme. Helt underbart, jag klagar inte. Men hoppas att det finns så det räcker till semestern också.

I fredags var det lite studentmottagning för fina Hilma i Kinna. Sen hängde jag en stund extra med syrran och landade hemma i sängen vid tre på lördagsmorgonen.
Igår blev det lite sovmorgon för min del innan det var dags att ta tag i dagen. Blev en sväng till Gislaved, köpte lite blommor och en sväng på mekonomen. Tvättade bilen. Mekade lite bubbla med Emil. Planterade blommorna. Och läste en stund i soffan på altanen. Packade upp lite från veckans ullaredstue och somnade i soffan framåt natten.

Idag firar jag och världens finaste man 11 år ihop och 2 år som förlovade. Det är rätt så galet egentligen. Men som jag älskar honom.
Vi tog en motorcykeltur som jag inte trodde skulle bli så lång men vi hamnade i Falkenberg. Lite mat på det och sen vände vi hemåt en annan väg. Härligt med mc-åkning, synd att jag får så jäkla ont i rumpan bara. En stund i soffan på altanen med en bok i solen. En pizza med Emil och en kompis och nu soffan.

Börjar grusa sig i ögonen, så snart blir det nog sängen. Först blir det nog en runda med hundarna och sen en dusch.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar