onsdag, juni 15, 2016

Sjuk.

När en plötsligt blir sjuk bara sådär från ingenstans.
Allt var som vanligt igår när jag vaknade, började frysa och framåt dagen började jag få både huvudvärk och ont i halsen. Åkte hem när det var färdigjobbat, mådde rätt kasst. Gjorde ingenting, utan låg mest i soffan. Tog tempen, 37,7, kan tyckas lite men jag ligger ju på ca 35,8 i vanliga fall. Feber var ett faktum.

Skulle varit själv på jobbet idag, kollegan hade tagit semester. Jag blev tvungen att ringa henne imorse vid 6 så hon kunde jobba istället. Hon sa igår att jag skulle höra av mig om jag inte mådde bra, så fick hon skippa sin lediga dag och vara själv istället. Trodde inte att jag skulle behöva vara hemma, utan sova lite extra bara.

Ringde jobbet förut, sa att jag skulle jobba imorn, men nu känns det nästan lite tveksamt igen. Skulle höra av mig om jag ändrar mig.

Fredag måste jag i alla fall jobba, på lördag är det Rockabilly night i Halmstad, jag och Cec har biljetter och måste gå. Men har man jobbat fredag så får man roa sig på lördagen.

Till råga på allt så lyckades min hand hamna mitt i ett vredesutbrott mellan hundarna och Helmer satte tänderna i min högra hand, så tummen är väldigt ond att röra.

Nu ska jag krya på mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar