tisdag, juli 29, 2008

sista kvällen/natten

20.55

som sagt sista kvällen och natten i lägenheten. det känns konstigt och bra på samma gång, och dessutom så känns det en smula nervöst för första gången på hela tiden. nu är det så tomt så att det ekar när man går på golvet.

Emil var här i förmiddags och vi packade in alla flyttkartonger och alla mina möbler i släpkärran, det var varmt och svetten rann på ryggen å pärlade sig i pannan. men det gick ändå hyfsat smidigt. så nu har jag bara en soffa och ett bord kvar som pappa hämtar imorn, tacksamt att ha något att sova i i alla fall. sedan har dagen ägnats åt att skura å skrubba lägenheten. har frostat av frysen å kylen är precis avstäng, men tar den imorn. har dammsugit å moppat å det har varit full fart här mest hela dagen. slängt mängder med sopor, tänk att man har så mycket skit egentligen, det är ofattbart. det enda problemet med flytten nu är att jag inte kan få tag på han jag hyr lägenheten av och han måste få nycklarna, för nästa person flyttar in på fredag. jag har ringtåringtåringt flera gånger om. jag får göra några försök till, men får jag inte tag i honom vet jag inte hur jag ska lösa det, för jag tänker inte stanna kvar här längre än tills imorn. fanfanfan. alltid är det väl något som ska krängla med en, när allt annat går så smidigt.

nu har jag bäddat i soffan, ätit lite glass och känner mig helt slut. ska nog ta å bädda ner mig alldeles snart å kika på en film eller något sånt.

tjing.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar