söndag, juli 24, 2011

It's never gonna be enough.

21.11

Första veckan på semestern har gått. Vädret har inte helt varit på min sida men ändå helt okej. Plockat körsbär ute i Lanna en eftermiddag. 
Har varit en sväng till Ullared i torsdags tillsammans med en miljon andra som flydde det mindre bra vädret. Fick handlat lite smått och gott. Dagen/kvällen avslutades med en halvt spontan tripp till Borås för att träffa mamma, fika och kika på Orup. Först skulle jag ta tåget, kom hem lite för sent och orkade inte stressa. Blåste av alltihop, insåg att jag saknade mamman och tog bilen istället. Blev i alla fall en väldigt bra kväll, trots lite regn.
Har bakat snickerskakor och kokat lite körsbärssylt. Det är inte helt dumt när det är lite regn ute heller.

Idag har vi varit vid Kleva Gruva utanför Vetlanda med nästan hela Emils familj. Gick i gruvorna och det var rätt spännande faktiskt, vaskade lite guld och åt mat. Sen blev det en sväng till E's bror och flickvän för lite fika. Landade hemma igen vid sju-snåret och lite lagom trött. 

Nu blir det soffan ett tag och jag har två nya mattidningar som ligger och väntar på mig.
Mina tankar går såklart till Norge och det som har hänt. Till alla offer och deras anhöriga. Hur kan något så fruktansvärt få hända? Jag har läst allt som har skrivits om det, det är ofattbart. Det gör mig illamående. Så nära men samtidigt så långt borta..

3 kommentarer:

  1. sv: ja ska nog skaffa en! :)

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket vad kul att du gilla dom :) kakfaten kommer från Miljögården och tårtfatet från Coop forum :)

    SvaraRadera
  3. Tack snälla snälla :D Hoppas du hade de bra på Ullared och gjorde lite fynd :)

    SvaraRadera