söndag, augusti 07, 2011

En smula söndagsångest.

19.59

Japp, idag är det minsann lite söndagsångest i luften. Första dagen på jobbet imorgon efter semestern. Vet att det kommer bli bra bara jag kommer dit. Just nu känns det lite tungt och jag skulle inte tacka nej till ett par veckor extra semester.

Har ganska så nyss fått i oss lite middag här hemma. Emil har varit ute hos sin kusin och jag har varit en sväng i Jönköping och shoppat lite. Blev en ny bh, linne, stickad tröja, lite nagellack och en tur till Ikea. Vädret har varit regn så en liten shoppingrunda passade bra.

Har haft en väldigt bra semester i alla fall. Mestadels bra väder. Inte blivit så värst mycket gjort men dagarna och veckorna har ändå gått väldigt fort. Jag och Emil var på Liseberg en dag och hade en riktigt rolig dag med strålande väder. Har varit nere i Halmstad en dag, gick på stan och badade i havet. Skön dag! Har kvällsbadat ett par gånger med mannen och hunden. Mamma har varit här över en natt.
Igår stod det utflykt på schemat. Ädelfors och guldvaskning. Var riktigt kul faktiskt och rogivande på något sätt. Jag blev dessvärre inte rik. På vägen hem köpte jag på mig en rejäl godispåse.

Jag försöker tänka att sommaren inte är slut bara för att jag börjar jobba. Har fortfarande roliga saker att se fram emot och vädret kan fortfarande vara varmt.

Nu ska jag äta upp resten av mitt godis och suga ut det sista ur helgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar