fredag, januari 13, 2012

Fredag den 13:e

20.03

Min dag har varit bra, trots datumet. Har träningsvärk från helvetet efter det jobbigaste passet jag någonsin varit med om. Cardio-Fit. Ska definitivt dit nästa vecka igen.

Två veckor på det nya året har redan gått och det fort. Emil har hunnit med att tapetsera om vardagsrummet nu när han har varit julledig och jag har satt upp nyinköpta gardiner. Ska inhandlas lite lampor, tavlor, blommor och det ska in någon form av hylla. Sen är det klart. Får ta lite i taget.
 
Förra helgen hade vi besök av pappa-familjen och dem sov över. Mycket trevligt. Blev solig promenad, tv-spel och middag innan vi avslutade med en film och lite snacks.
I tisdags var det någon form av personalfest. Det bjöds på trerätters, god mat. Var bara efterrätten som inte var så god.

Jag och Emil har börjat med projektet att hålla oss ifrån sötsaker. Det blir lite lättare när vi är två, har någon som sporrar en. Jag inser ju nu att jag äter godis/kakor och annat när jag inte gör något. När jag kommer hem och sätter mig i soffan tex, då vill jag ha något att tugga på. Jag äter när jag har tråkigt. Har kommit igång med träningen igen, efter litet juluppehåll så nu ska det bli tre pass i veckan, plus promenader. Nu jävlar!

Nu blir det lite fredagsmys med min kära.

1 kommentar:

  1. allt bra idag?
    läs gärna mitt inlägg och kommentera
    http://yasminegill.blogg.se/2012/january/dalig-eller-bra-foralder-egoistisk-eller-bar.html

    SvaraRadera