söndag, januari 22, 2012

Och så kom vintern.


18.03

Det snöade precis hela dagen igår och ända fram tills natten kom. Det blev med andra ord en hel del snö och vinter. Inte mig emot, jag gillar det.


Vi hade till att börja med en lugn lördag efter fredagens kalas med Emils familj och tillhörande "julklappsspelet". Började med bakande i mitten på veckan, men hade ändå fullt upp när jag kom hem i fredags. Det blev grillat, i mitten på januari. Hade en trevlig kväll med god mat, fina/goda kakor och annat smått.Jag har med andra ord syndat med sötätade i helgen.

Igår eftermiddag trotsade vi snökaoset och gav oss iväg på bowling med Emils kompisar. Efteråt hämtade vi mat från bambu och tog hem till ett par av dem. Blev en trevlig kväll där och åkte inte därifrån förrän vid halv två. Sen kunde ju inte min kära låta bli att sladda runt lite i natten innan vi begav oss hemåt ordentligt. Lekte med hunden ute på gatan i all snö vid tre inatt :) sen somnade vi gott alla tre.

Idag blev det snöskottning innan frukost. Har gått en ordentlig långpromenad i solsken, så härligt. Helt galet halt bara.

Nu blir det soffa, filt och tända ljus. Krama ut det sista ut den här helgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar