tisdag, januari 17, 2012

Tisdag.

21.05

Livet utan småätande av godis och kakor går bra, mycket bättre än jag trodde och inte så svårt heller. Trodde jag var sockerberoende. Skönt att vi är två om det, blir lite som en tävling. Frukt äter vi däremot.

Träna är jag duktig med nu. Kan känna att det tar lite mycket tid ibland. Jag och Emil är bara hemma tillsammans två vardagskvällar i veckan.
Jag lovar mig själv att sluta gå dit när det börjar kännas jobbigt och inte är kul längre.

Har varit iväg till affären och storhandlat idag. Jag tycker faktiskt om att mathandla. Strosa runt där i min egen värld och inte tänka på något särskilt eller alt möjligt.

På fredag kväll är det dags för "julklappsspelet" med Emils familj. Om än lite sent. Har tänkt hinna med att baka lite i veckan, utan att rucka på andra planer alldeles för mycket. Har tänkt mig lite olika grejer, baka något nytt och baka något vanligt, enkelt och gott. Lite mat blir det också. Vi blir tio vuxna och fem barn. Full fart med andra ord.

Dags att lägga sig, läsa lite.
Mitten på veckan imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar