söndag, juni 24, 2012

Ingen sommar i sikte.

19.55

Midsommarhelgen har nästan passerat förbi helt nu med tre dagars välbehövlig ledighet.

Torsdag eftermiddag/kväll gick åt till att förbereda midsommarkalas och städa. Somnade i Emils knä vid halv nio.


Fredagen så blev det att förbereda det sista och fixa i ordning mig själv. Vädret var lovande och bjöd på sol och värme. Klänningsväder med andra ord.
Syster kom hit, bestämt i lite sista stund men hur trevligt som helst. Vi blev tolv personer allt som allt, riktigt trevlig och tur vi hade införskaffat oss ett partytält för det kom en hel massa regn.
Blev en väldigt trevlig kväll, jag hade pysslat ihop potatissallad och sallad och alla hade med sig kött att grilla. Till kvällen hade jag fixat ihop Pavlova som jag spritsade grädde på och la jordgubbar ovanpå. Jag tror att det var uppskattat i alla fall.
I säng kom vi vid tre-snåret ungefär och då hade jag huvudvärk. 

Blev inte många kort tagna men får tolka det som att det var en bra kväll.

Igår var det trötta klubben här hemma. Varvade tv-tittande med att sova lite i soffan. Blev lite piggare med lite frisk luft, glass och städning. Sen bjöds det på spaghetti och köttfärssås till middag. Syster åkte hem sent, jag tittade på fil och Emil sov i soffan.

 Idag tog jag sovmorgon. Har vikt ett extremt berg med tvätt och städat i garderoben så känner mig rätt nöjd. Regnat mest hela dagen har det gjort också.
Emil har lagat middag och jag har slängt ihop en hel långpanna med kladdkaka av lite överblivna äggulor.

Nu blir det film med min fina man <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar