söndag, juli 01, 2012

1 juli.

19.09

Det är söndag idag och första juli. Vad fort det går!

I fredags kom mamma hit, det blev långpromenad med hundarna, grillat till middag, körsbär, jordgubbar och glass. Jag somnade i soffan.

I lördags blev det liten utflykt till lantmännen för att inhandla lite blommor tillsammans med mamma och göra det lite fint i krukor. Emil åkte iväg och mamma åkte hem efter lunch. Kvar hemma var det jag och djuren. Det blev en halvlång promenad med Helmer, sen planterade jag mina blommor och fint blev det.
Cyklade iväg och hämtade paket med mina nya vita låga Converse och handlade lite gott. Satte mig ute och läste och passade på att njuta av att solen sken.
Blev Glee i soffan på kvällen med gottigt och huvudvärk. Sen intog jag och Helmer sängen för att kika på några avsnitt Sex and the City.

Imorse vaknade jag av ösregn första gången, satte på radion och somnade om. När jag vaknade andra gången öste det fortfarande ner. Blev en liten promenad. Sen klarnade det upp, Emil kom hem. Vi tog en liten skogstur med hund, Emils fiskespö och min kamera. Blev ett par fina bilder.

Jobb imorgon igen och min förkylning ger inte med sig och ont i halsen igen.






5 dagar kvar till semester och som jag längtar. Det ska verkligen bli hur skönt som helst. Låt dem här 5 dagarna gå snabbt och lätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar