tisdag, juli 10, 2012

Power Meet 2012.

20.43

Vilken fantastisk helg jag har haft med syster i Västerås.

I fredags tog jag bilen och gasade mot Lindome, plockade upp syster vid jobbet. Vidare till pappa-hemmet för det sista och sen packade vi in oss i mammas bil och gav oss iväg mot Västerås. Det blev en lång bilresa och vi var framme sent. Fick i alla fall nyckeln till övernattningslägenheten efter lite strul. Sen gav vi oss ut på stan bland allt annat folk och alla bilar. 
Lördagen vaknade vi till mulet men varmt väder. Fick gjort i ordning oss och handlat frukost. Drog iväg mot utställningen, gående och det var långt och det blev bara varmare och varmare. Vi kom i alla fall fram så småningom och vi gick runt där ett par timmar och kikade på bilar och fotade.
Sen gick vi tillbaka mot stan, och satte oss i gräset för att kolla in alla bilar på crusingen. Sen åkte vi jänkare hela kvällen och halva natten. Mycket trevligt folk och himla roligt. Vi blev avsläppta strax innan halv tre, gick hem och somnade bums.



















I söndags vaknade vi till regn. Packade ihop oss, städade i ordning lägenheten och hämtade bilen i värsta regnvädret som gjorde oss helt galet blöta. Lämnade tillbaka nyckeln och sen var det bara att börja köra hemåt.
När vi närmade oss Göteborg så var det blå himmel och strålande solsken. Och maten stod mer eller mindre på bordet hemma hos pappa. Sen blev det en relativt tidig kväll, för oj! vad trött jag var.

Måndag och min första semesterdag. Träffade en gammal vän från gymnasiet, Fa, gick en runda på stan och tog en mycket trevlig fika i Haga.
Sen åkte jag hem till mitt egna hus och min älskling. Kvällen bjöd på grillning och film hos Linder. Skönt att slippa göra något alls.

Idag har jag gjort väldigt lite. Gått en runda på second hand, tvättat och vikt tvätt. Men skönt att inte göra så mycket ibland. Det har dessutom regnat hela dagen.


Nu ska jag slappa lite i soffan och läsa lite tidningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar