måndag, februari 11, 2013

Chokladtårta deluxe.

19.39

I fredags så lovade jag både mamma och systet att jag skulle slänga ihop en tårta/kaka till lördagen när de skulle dyka upp här. Frågade min syster vad hon ville ha eftersom hon var anledningen till att det skulle bli tårta. Hon svarade choklad.

Jag googlade lite fram och tillbaka innan jag bestämde mig för en liten blandning. Hittade ett superbra och enkelt recept på amerikansk chokladkaka med glasyr. Använde mig av kakan och en liten modifikation av glasyren men gjorde ett fluff att ha mellan lagren på apelsinkrokant. Blev tre lager botten med två lager fluff och glasyr och hallon ovanpå.

Syster blev supernöjd, hon är ändå en aning kräsen, så det var högsta betyg, mamma också och jag kände att jag verkligen hade överträffat mig själv, tyckte också den var supergod.

Nu kanske receptet ska modifieras lite ytterligare och bakas igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar