lördag, maj 11, 2013

Långhelg.

20.12

Tänk att det bara är lördag idag och det har passerat två hellediga dagar redan och tänk vad tiden går fort när man har kul och ledigt.

Jag har spenderat två nätter hos min fina syster. Åkte dit på torsdagsmorgonen. Sen åkte vi en jätterunda i hennes Camaro, runt hela Halland eller nåt. Blev lunchstopp på ett 50-tals hak i Älvsered. Helt suveräna hamburgare. Vi åkte vidare mot kusten, för milkshake. Falkenberg och mot varberg, tillbaka mot Falkenberg igen för en tur till ett garage där syrrans kompis var. Hängde lite där. Vidare hemåt med ett stopp hos en varbergskompis för att säga hej på hans jobb, åkte därifrån 3 timmar senare, så det var ett långt hej, men trevligt. Blev en liten runda till innan vi dök i säng.

Igår skulle jag egentligen ha åkt hem, men bestämde mig för att stanna en natt till, när jag ändå var där kunde jag ju lika gärna stanna lite till. Vi fick ännu en fin dag, liten sväng till havet, men det var så blåsigt och lite kallt. Åkte hem för lite middag, men elen gick och det blev pizza istället. Ringde runt lite, så kom elektrikern och vi hade el igen.
Våran varbergskompis dök upp för att hänga ett par timmar och det blev en riktigt bra kväll det med. Sen somnade vi som två slagna hjältar även den kvällen.

Idag njöt vi av solen en stund i stan tillsammans med en massa folk. Sen var det dags för hemfärd för min del. Har blivit en runda med Helmer och bakat en hallonpaj.
Imorgon är det söndag och det finns lite att pyssla med här hemma. Nästan så jag hoppas det blir regn så jag kan få städat. Men helst inte regn ändå.
Nu längtar jag efter min Emil! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar