lördag, augusti 10, 2013

Semestern är över.

Första veckan efter semestern är gjord och vi är inne på första vanliga helgen efter semestern också. Veckan gick otroligt smidigt och fort, trots att det inte var så mycket att göra och trots att semestern var över. Nu hoppas jag bara att alla andra veckor går lika fort.

Semestern har i alla fall varit helt suverän. Det har bjudits på fint väder ungefär konstant i 3 veckor så det vore ju dumt att klaga. Sen har det blivit lite smått och gott. Och semestern har definitivt varit för kort i år.

Vi var ju i E´s farsas sommarstuga i två dagar och det var väl helt okej. Det vart lite långtråkigt men lite trevlig mete på kvällarna i Hjälmaren var inte dumt alls.















Sen var jag hemma en dag sen bar det av ner till Falkenberg med syrran och hennes Camaro för en helg på Wheels&Wings. Vi hade fått låna en helt fantastisk lägenhet, i princip mitt på torget i Falkenberg av E´s polares tjej. så det var superbra, varsin stor luftmadrass att sova ut på och vi kunde duscha och greja, helt perfekt. Fredagen spenderade vi ute på motorbanan i stekande solsken. På kvällen blev det lite drinkar på balkongen och tittade på cruisingen och sen blev det  raggarbilsåkande i cruisingen och ja, det blev en helt fantastisk kväll. Lördagen spenderades på Skreastrand med ännu mer stekande sol och lite bad och solande. Kvällen bjöd på ungefär samma sak som fredagen, förutom att vi träffade på ett par kompisar och det blev en riktigt rolig kväll det med. På söndagen bar det av hemåt igen efter en låång sovmorgon, blev ett stopp i Varberg på Apelviken för glass och sen lunch, japp precis i den ordningen också :) Sen åkte jag vidare till mamma för att spendera en natt där, lite bad i poolen och en halvdag på stranden sen åkte jag hem till mitt egna igen.

  

Sen var vi hemma ett par dagar och bara gled runt, gjorde inte så mycket alls, blev lite tvätt och sådan där nödvändigt ont fast det är semester. Blev ett par grillkvällar med Emils kompisar. 

Sen åkte jag och Emil till Malmö på långweekend precis som förra året. Skippade Köpenhamn i år och åkte till Lund istället och gick runt där lite. En dag cyklade vi, längs hela Västra Hamnen och längs strandpromenaden och bort mot Limhamn och något som kallades Ön. Så himla fina hus nere vid vattnet och jag skulle verkligen kunna tänka mig att flytta dit, nångång kanske, vem vet. Blev ett par glas vin och cider på Lilla Torg och två gräsliga drinkar i en bar. Jag hade i alla fall en jättebra helg och det är mysigt att umgås bara vi, någon annanstans än bara hemma.




Sista veckan på semstern var vi mest hemma. Var en tur till Ädelfors och vaskade lite guld. Annars blev det mycket läsande och solande på baksidan. Skönt att bara ta det lite lugnt också efter allt flängande runt överallt.

En fantastisk semester helt enkelt med lite av varje inblandat. Nu är det lite drygt tre månader sen blir det en ordenlig semester igen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar