söndag, augusti 18, 2013

Söndag.

Nu har den här helgen snart nått sitt slut. Imorgon kör det igång ordentligt på jobbet igen, alla eleverna är tillbaka igen.

I fredags blev det en långpromenad efter jobbet med Jennifer. Sen blev det tacos och jag tog tag i bilderna jag ville ha framkallade. Blev gjort efter en bra stund, för när jag la över bilderna så fanns de andra som försvann plötsligt där, så blev lite extrajobb. Så när de kommer hem är det dags att skapa fotoalbum.
Igår blev det inte så mycket gjort alls. Hade funderat på Gränna-Visingsö, men vädret har inte varit det allra bästa.  Bio blev det iallafall på kvällen, Elysium, tyckte den var bra, kanske för att jag inte hade så höga förväntningar för jag är inte så förtjust i sci-fi.

Idag gav vi oss ut på en cykelrunda med hunden vid tiotiden och var tillbaka vid halvtolv tiden, svettiga och hunden lerig efter att ha sprungit i diken. Blev en dusch och sen har jag slappat i soffan mest,bakat chokladcookies och lagat middag. Det räcker ganska så bra för en söndag.
Regnet har smattrat utanför till och från hela dagen dessutom.

Nästa vecka så kör träningen igång och jag behöver verkligen komma igång ordentligt igen. Ska försöka köra på med två-tre pass i veckan som jag gjorde innan sommaren. Och ta tag i att gå flera ordentliga promenader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar