onsdag, december 25, 2013

Julafton 2013.

Julafton är över och det blev en bra dag ändå. Jag och Emil tog det lugnt hela dagen, hängde i soffan och myste. Bytte julklappar med varandra, fick en bakbok och finaste tallrikarna, Rörstrands Mon Amie. De är så vackra! Tror Emil blev nöjd med whiskeyglasen jag hade köpt till honom också och ölboken.
På kvällen åkte vi till Emils mormor&morfar och vi var ett gäng på cirka trettio stycken. Var trevlig, med god mat och alldeles fruktansvärt mycket julklappar till ungarna, lite för mycket enligt mitt tycke. Åkte hemåt framåt elva och då tog vi en regnig kvällspromenad med Helmer.

Idag var jag upp redan vid åtta. Vi skulle få besök av Emils farsa med familj men de kom aldrig och hörde heller inte av sig, men vet inte om det berodde på ett missförstånd eller vad. Jag har tagit tag i tvätten och Emil har handlat och hämtat sin systerson. Det har varit en lång dag idag och jag har känt mig trött. Kanske snart skulle krypa i säng trots att det är ledigt imorn också.

Imorgon ska jag försöka hinna köra någon sväng till återvinningen och ta tag i kartongerna som står kvar sen renoveringen av gästrummet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar