tisdag, januari 24, 2017

Föräldraträff

Igår var det dags för första föräldraträffen. Vi var bara 5 st och egentligen var det nog anmält en hel massa förstagångsföräldrar.

Det var mycket prat om förlossning, hur det går till och amning och lite hur det fungerar. Jag, som ena dagen känner mig helt skräckslagen inför förlossningen och andra dagen tänker att det blir som det blir, ut kommer den ju iaf, tyckte att det kändes bra och mer som att det kommer gå bra nu! Heja mig!

Tyckte att det var mycket nyttigt och jag förstår inte varför man inte skulle gå på de här träffarna, något kan man ju alltid lära sig av det. Ingen av oss har ju varit förälder innan.

Annars så har jag bara tre dagar kvar på jobbet nu innan jag går hem med graviditetspenning. Jag räknar verkligen ner dagarna nu.
Jag är trött, mest hela tiden och efter jobbet får jag i princip inte gjort något alls. Dessutom är det riktigt tråkigt på jobbet just nu, hon som ska vikariera för mig går bredvid och vi är alldeles för mycket folk och det känns mest som att jag bara går runt och inte får något vettigt gjort alls.

Dags att ta tag i tvätten, släppa ut hundarna och sen gå och lägga mig. Tror Emil redan sover, sen länge till och med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar