torsdag, januari 05, 2017

Vecka 29 (28+0)

Äntligen är den här veckan över.. Är fortfarande jätteförkyld och hostig. I tisdags var jag tvungen att ringa vårdcentralen för att be om hostmedicin, efter att inte ha sovit mer än någon timme här och där på nätterna. Fick utskrivet en stark sådan, cocillana, funkar bra och nu har jag bara vaknat typ en gång på natten. Tror jag har hostat sönder eller inflammerat någon muskel vid revbenen av allt hostande mws, gör skitont..



Så vecka 29 nu, eller 28+0, fattar inte riktigt hur det ska räknas egentligen. Ca 70% av graviditeten har passerat, det närmar sig faktiskt nu. 83 dagar kvar om kotten skulle komma på prick "rätt" dag.
Känns helt galet och ibland tror jag inte att jag är redo, samtidigt som jag såklart längtar. Men jag antar att det är okej att ha blandade känslor om det.
Känns som det är massor som ska fixas, men ändå kommer jag mig oftast inte för och gör nånting alls.. Är för trött när jag jobbat hela dagen och vill bara ligga o soffan..
Jobbar 3 veckor till nu bara, sen har jag graviditetspenning och ska vara hemma i två månader, vila upp mig och fixa innan bebis kommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar