tisdag, augusti 22, 2017

Tisdag.



Lova sover i mitt knä efter att ha ätit lite. Hon har nästan inte sovit nånting alls idag, en halvtimme i vagnen förut. Verkar som det enda som passar är att sova i famnen.

Natten har inte varit en bra natt heller. Hade henne bredvid mig hela natten, jag tycker det är rätt så mysigt men jag vill ändå inte ha henne där, jag sover inte så bra.
Hon somnar ordentligt efter att ha fått mat men så fort jag lägger ner henne i sin säng vaknar hon till och börjar vrida på sig och vill rulla över till mage. Och då vaknar hon. Såå tröttsamt.

Jag funderar hur jag ska vänja av henne vid att alltid somna vid bröstet. För det är ju tyvärr oftast det enda som fungerar på nätterna också, även om det bara var en timme sen hon åt senast. Det är svårt, kag har inte så stort tålamod mitt i natten och bröstet är der enklaste alternativet. Även på dagarna så vill hon helst somna vid bröstet, vagn fungerar och bilåkning. Men är vi bara hemma så är det bröstet.

Igår gjorde jag mitt första riktiga träningspass på jag vet inte hur många månader. Kändes så roligt att träna igen.Lämnade Lova hemma med Emil och det hade gått jättebra. Känns bra, med tanke på att hon ofta är ganska kvällsgrinig och tuttig på kvällarna.

Imorgon är det dags för 5-månaderskontroll och vaccin på BVC. Då ska jag fråga lite om sömnen och mat.
Idag provade vi på gröt för första gången och jag tror nog att hon tyckte det var helt okej. Vi har även provat på lite klämmisar med smoothie och hon har slickat på frukt och fått smaka på våran mat från fingret.



Jag ska låta Lova sova en stund till hos mig innan jag ska prova lägga ner henne i soffan och ta tag i hemmet och middagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar