onsdag, april 18, 2018

3-dagarsfeber, nässelutslag och lite annat.

Sedan förra vecka har vi hunnit med 3-dagarsfeber på lilla Loppan, hon toppade på 40,2 ungefär. Efter det fick hon nässelutslag på hela överkroppen och upp i ansiktet.
Vi hann med två vändor till den internationella matmarknaden i Gislaved. En sväng till öppna förskolan, synundersökning i Värnamo med Cecilia och lite fika på det. Cecilia sov över här, så vi hann umgås ännu mer och prata ikapp oss lite.

Lova var mestadels gnällig hela veckan och vägrade sitta i sin vagn. Men som tur var har vi ju våran bärsele, som förövrigt måste vara vårat bästa köp till Lova.

På lördagen var Emils pappa med fru här. Det blev lite paketöppning för Lova, lunch och fika innan de åkte hemåt igen. På eftermiddagen tog vi en promenad och tog en premiärmjukglass i solen.

Den här veckan har vi hängt på öppna
förskolan och på babycafé. Jag har äntligen fått sätta mig i frisörsalong och bli lite ompysslad, lite färg och uppfräschning. Så nöjd med håret nu!

Tråkigt nog så är det min tur med feber nu. Igår kände jag mig lite varm innan babycaféet, sen kollade jag när vi kom hem. 38,2 och idag likadant. Men jag mår inte särskilt dåligt egentligen.

Nu sover Lova på mig i soffan, vägrade somna på promenaden, men somnade på bara några minuter inne. Men helt okej att ligga här för min del.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar