torsdag, april 05, 2018

Tillbaka till mammaledigheten.

Nu har 3 månader med jobb passerat förbi och det har gått så fort.
Nu har jag varit hemma med min lilla L i 3 dagar och ingen är gladare än jag.

Ska bli så roligt att vara hemma med henne igen. Nu när hon är lite mindre bebis, även om jag älskade att vara hemma med henne innan med. Hon har växt så mycket under de här 3 månaderna och hon har utvecklats nåt enormt. Dessutom har hon ju fyllt 1 år! Hon har fått en alldeles egen vilja och en helt fantastisk liten personlighet.

Vi har spenderat en natt hos pappafamiljen i Lindome. Träffade Cecilia på morgonen i stan för en frukost på café innan hon skulle jobba på eftermiddagen, så himla mysigt och alltid lika välbehövligt. Hann med en runda på stan och lite affärer också, men inget fyndat igår.
Vi packade in oss i bilen för att åka mot Lindome och få i oss lite lunch. Fick bli en extra runda genom mina gamla kvarter för att Lova skulle få sova en liten extra stund i bilen.

Hälsade på min farmor & farfar och var där i ett par timmar och fikade och pratade. Pappa kom förbi, då följde vi med honom hem. Vi åt middag, Lova fick lite födelsedagspresenter och lekte på golvet. Sen somnade hon som en stock med vällingflaskan i munnen och sov helt okej fram till halv åtta imorse.

Det känns som att Lova är i någon slags fas, hon ska vara med mig hela tiden och jag kunde knappt resa mig från golvet innan hon började gnälla och att lämna rummet var ju inte att tänka på. Och hon vill absolut inte bäras runt eller sitta hos någon annan. Kan ju förstå om hon kanske känner sig lite blyg, vi träffas ju inte så ofta, kanske varannan månad bara.

Idag skulle vi ha åkt förbi mamma och varit där över dagen. Hon hörde av sig igår och hade blivit sjuk. Så plötsligt hade vi en helt oplanerad dag i Lindome/Göteborg. Jag bestämde mig för Ikea. Blev en tur på Lager 157 innan och två par jeans till mig och tre tröjor till Emil. Vi åt lunch på Ikea innan vi åkte hemåt, L somnade fort och sov hela vägen hem.






Packade upp, åt lite mellis sen tog vi en rask promenad med Tex. Och åt rester till middag när E kom hem.

Imorgon är det fredag och vi har inga planer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar