måndag, juni 06, 2011

Fantastik helg.

20.34

Vilken fantastisk helg jag har haft. Det har bjudits på bästa tänkbara väder och bra bit över 20 grader, hur härligt som helst.

Har spenderat större delen av helgen utomhus, i trädgården, men inte gjort så mycket alls, mest läst och haft det skönt. Brände mig lite igår också, fast jag satt mest i skuggan.

Inhandlade utemöbler i fredags. Storstädade i lördags, trots fint väder, skönt när det var gjort. Bra när det kommer folk så en får sig en spark i röven.
I lördagskväll blev det grill, lite dricka och kubb med E's kompisar. Igår hade vi en fantastiskt kul grillfest. Hade svängt ihop en potatissallad med äpple och bananpaj till efterrätt. Båda två uppskattades väldigt mycket, det är alltid kul. Drack lite och spelade ett par omgångar kubb, (mitt lag vann!!). Skulle avsluta kvällen på Hotellet, men det var lite dött så det blev lite Skitgubbe hemma hos oss istället. Hur som helst så var det en trevlig kväll.

Idag har det varit en aning segt. Har städat upp efter igår och plockat undan. Varit en sväng hos E's mamma och fikat. Har suttit ute och läst lite. Samlade ihop lite rester till middag.

Emil har varit tokförkyld hela helgen. Det är ett under att jag inte har känt något av det alls. Peppar peppar, ta i trä att det inte blir något heller. Fast bättre nu än sen i alla fall.

Nu blir det lite glass. Imorgon är det jobb igen, skönt med kort vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar