lördag, juni 11, 2011

Not my day.

21.23

Idag har inte varit min dag.
Började som vilken lördagsmorgon som helst ungefär. Emil åkte iväg till Jönköping och jag gjorde i ordning mig för en liten shoppingrunda till Värnamo. Nästan framme i Värnamo ser jag två bilar (varav en civilpolis) på ena sidan vägen som står still. Plötsligt bromsar bilen framför mig och jag hinner inte bromsa ordentligt. Ser hur bakänden på bilen framför kommer närmare och närmare och sen smäller det bara. Vilken smäll det blev, tur jag han bromsa lite i alla fall. 

Min första tanke var, vad kommer Emil säga om bilen? Grät ungefär en timme, polisen flyttade bilen från vägen, jag pratade lite med polisen, berättade vad som hänt, ringde till Emil, blåste och pratade med ambulansmän. Lisa kom och hämtade mig, jag grät lite till. 

Var på sjukhuset i säkert två timmar. Inte några större fel på mig, mörbultad så in i helvete och ont i armen. Var hemma hos Lisa och fick i mig lite mat, tills Emil kom och hämtade mig och vi hämtade och körde hem en fullt fungerande bil om än något mosad.

Det blev med andra ord ingen shoppingrunda idag.

Har ganska precis fått i mig lite middag och pratat med mamma. Nu blir det Glee och godis i soffan. Det är precis vad jag behöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar