söndag, december 25, 2011

Julen 2011.

20.52

Har ensam-hemma-kväll ikväll. Är riktigt skönt faktiskt. Har pysslat lite i köket, tänt lite ljus och myser bara i soffan i min "onepiece" nu.

Julen har varit bra, men jag har helt saknat julkänsla, var bara att göra det bästa av det hela ändå. Vi var hemma hos mamma och Dag i fredags och hade lite mini-jul. God mat, trevligt sällskap och lite julklappar. Jättemysig kväll. Sov som en stock ute i mammas bod också. 

Körde hemåt vid lunch-tid och hann inte så mycket mer än plocka upp lite och äta lite innan det var dags för dusch och göra sig klar för nästa julfirande. God mat även där och livat hela kvällen med alla barn. Mängder med julklappar också. Väl hemma igen så bytte jag och Emil natt-julklappar och somnade i soffan.

Äntligen fick jag min Kitchen Aid! Bilden gör inte färgen rättvisa alls. Den är mera stark ljusblå. Färgen Ice Blue.
 Leilas nya bakbok
 Ljuslyktor från mina kära syskon.
Fick lite annat smått och gott också, en pilatesboll, böcker, en väska och biljetter till Raw Comedy med Emil.

Dagen idag har varit precis så lugn som den ska vara. Sovmorgon och legat i soffan halva dagen. Sen fick jag energi och röjde upp lite grann här hemma. 

Imorgon blir det bio i Jönköping med lite folk och innan dess hade jag tänkt hinna med lite mellandagsshopping.

1 kommentar:

  1. Så mysig jul ni verkar ha haft. Och vilken perfekt julklapp. Har själv en rosa kitchen aid och är supernöjd. Bakar alltid med den, om det så är negerbollar så funkar den kanon :)

    Gott nytt år på dig och tack för din söta kommentar. Jag tror att jag bara gör mig bra på bild :P hihi. KRAM!

    SvaraRadera