fredag, april 06, 2012

Långfredagen.

21.13

Långfredagen har nästan passerat förbi och utanför fönstret har det regnat hela dagen. Gör inte så mycket egentligen, skönt med ledighet.

Jag började dagen med en låång sovmorgon imorse. Lite "lyx"frukost i form av rostade mackor med hallon/granatäpple-marmelad. Har bara pysslat runt här hemma i största allmänhet idag. Bakat kanelbullar, fixat med lite växter och krukor jag köpte igår, börjat pyssla på ännu en kruka med decoupage och druckit gott frukt thé.
Jag gjorde helstekt fläskytterfilé med pressad potatis och gorgonzolasås till middag, smakade väldigt bra.
Emil har åkt iväg till en kompis för en stund sedan och jag har slängt mig i soffan.

Igår åkte jag till Värnamo efter jobbet, handlade lite nödvändigheter, en ny töjspiral till örat och nya växter. Kvällen bjöd på god flygande Jakob som Emil gjort nästan alldeles själv, Emils kompisar var här, det blev tv-spel och kanske lite för mycket vin. 



 

Det är inte mycket påskfirande här annars, lite påskfjädrar, minipåskliljor och några kycklingar och imorgon är det jag som köper lite påskägg. Blir ingen påskmiddag i alla fall 

Imorgon blir det Elmia också. Riktigt nice.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar