söndag, oktober 21, 2012

Söndag.

20.36

Ibland har jag dagar då jag är otroligt effektiv och produktiv, idag har inte varit en sådan dag. Känns mest som att jag legat i soffan hela dagen idag, men det är okej ibland det också.

Igår däremot blev det mycket gjort, var uppe redan vid halv åtta. Tvätt. Långpromenad med Helmer, hem och duscha och sedan ner till Vmo för en fika med Julia och inhandla linsvätska. Det blev lunch för min del. Hem, packa in i bilen och köra till återvinningsstationen, hem igen och sen ut på promenad med Helmer igen. Fick städat köket och plockat lite på nedervåningen. Skönt! 
Önskar att jag var lite mer för att hålla ordning här hemma. Plocka lite varje dag istället för att det ska bli ett så himla stort projekt varje gång det är dags.

Känner mig lite konstig i magen, har strulat lite grann med mina p-piller. Medan andra i min ålder kanske vill ha barn så är jag snarare rädd och nervös för att bli just gravid. Jag har utvecklat någon form av tvångstankar som gör att jag måste kolla minst tio gånger varje kväll om jag verkligen har tagit pillret. Nu är jag såklart ännu mer hispig eftersom det hade blivit lite galet med dem. Men jag litar på Fass den här gången och hoppas att det inte händer något olyckligt.

Ska gå och göra mig klar för sängen nu har jag tänkt. Ny vecka imorgon, det går fort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar