onsdag, oktober 10, 2012

Storhandling och annat smått.

20.28

Ibland dröjer det otroligt länge mellan gångerna jag skriver. En av anledningarna är att jag sällan tycker jag har tid att sätta mig, den andra är väl att jag är lite lat och det tredje är att det faktiskt inte händer så mycket.

Förra helgen tog jag mig hem till mamma för att köra hem min nya lilla bil, som för övrigt fått namnet Birger. Det kändes lite nervöst att köra hem den men det gick fint och det var så kul att köra den.
Nu står han i garaget och torkar upp, för det har läckt in en del vatten.
Hoppas kunna köra nån runda till innan det blir för vintrigt.

Var även på en helt fantastisk föreläsning med jobbet i torsdags. En man som var transvestit, han pratade om manligt och kvinnligt och folks fördomar. Väldigt intressant och tänkvärt.

Idag har jag storhandlat. Jag gillar att handla men avskyr att packa i påsar och packa upp när jag kommer hem. Köpte även ett par Gore-tex gåskor, så jag kan hålla mig torr om fötterna i höst.
På tal om höst, så skrapade jag bilen första gången imorse. Eller hällde varmvatten på den för det var ett tjockt islager.

Snart dags att bädda ner sig, en av dem bästa stunderna på dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar