söndag, november 18, 2012

En smula söndagsångest.

18.04

Här hemma har vi ganska så nyss ätit middag, en blomkål- & broccoligratäng med färs och ädelost från en blogg som jag gillar väldigt mycket. Varit ute en runda med Helmer för övrigt första gången som jag var utanför dörren idag.

Jag hade lust att göra något idag men kunde inte riktigt finna ut vad så Emil satte mig i arbete så nu är alla skåpgångjärnen i köket bytta också. Det tog ett par timmar men det var åtminstone något vettigt som blev gjort.

Fredag-lördag så var jag gräsänka och tänk så skönt det kan vara att få vara lite själv ibland. Bara göra som man själv vill. Klart jag saknade honom lite också. Det bjöds på pannkakor med grädde och sylt och ett par avsnitt Glee, sådant som det inte blir när han är hemma. Relativt tidig kväll blev det också. Lördagen började jag med ett boxpass och en sen gofrulle. Sen blev det en promenad och lite tvätt vikt. Inte alltför ansträngande. Sen fick jag hem en väldigt trött och bakfull sambo, som hade varit i Göteborg på konsert. Och jag saknar verkligen Göteborg ibland! På kvällen kokade risgrynsgröt som jag åt till kvällsmat, det var inte dumt alls.

Ytterligare en vecka utan godis och kakor (kanske borde lägga till läsk också). Trots att det har bjudits på både tårta och kakor på jobbet så har jag inte tagit något alls. Det känner jag mig stolt över. Jag är annars inte den som tackar nej.
Det har dock blivit pannkakor med sylt, gröt med socker och några teskedar glass. Bäst att vara helt ärlig. Håller mig mest till mina frukter (+ russin ibland) och mitt citronvatten. Träningen flyter också på bra nu, med minst tre pass i veckan.

Nästa helg kommer jag däremot att fuska lite grann. På fredagen är det lite julmys med jobbet. Senare på kvällen kommer syster hit, henne har jag inte träffat på nästan två månader nu! Lördag till söndag är det SPA, bara hon och jag. Det blir trerättersmiddag och annat gott. Som jag längtar.

Söndag idag och ingen lust med jobb alls imorgon. Lite söndagsångest och på det mensvärk, inget vidare alls.
Senare blir det i alla fall den vanliga söndagsfilmen med min älskling. Johan Falk blir det ikväll. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar