måndag, september 09, 2013

Måndag.

Måndagen är snart förbi och det känns riktigt skönt. Har haft en sisådär dag. Har inte känt mig helt i form och haft massor att göra på jobbet. Blev i alla fall en promenad med Helmer när jag kom hem.

Helgen var desto bättre. I fredags efter jobbet puttrade jag till Ullared för att möta upp mamma för en sjoppingkväll på det stora varuhuset. Blev ett par tusen fattigare men kom hem med alla grejer jag skulle ha plus såklart lite som jag inte skulle ha. Bland annat en superfin klänning. En supertrevlig fredag eftermiddag och kväll.

I lördags åkte Emil till sin syster för att vara barnvakt åt syskonbarn.  Jag tog en långpromenad med Helmer. Sen satte jag fart med städning, tvätt och ryckte av sängkläderna. Bakade en äppelpaj inför eftermiddagens fikabesök av Jennie. Vi satt och tjatade och fikade i tre timmar innan det var dags att bryta upp. Liten hundpromenad igen och sen lite kvällshandling. Sen blev det mys i soffan med lite gott och ett par avsnitt Glee.

Söndagen var också en rätt så effektiv dag. Fick åkt till återvinningen, rensat lite i källaren och lite annat smått. Innan jag satte mig ute i solen en stund och läste.

Nu ska jag få vikt lite tvätt och kolla igenom mina framkallade bilder innan det är dags att krypa i säng. Som jag har längtat efter den idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar