måndag, december 23, 2013

23 december.

Dagen innan julafton idag och det finns inga som helst julkänslor hos mig i år. Vädret är bara regn, regn och blåst. För övrigt så är jag ju inget fan av julafton i alla fall, men innan jul är rätt mysigt att pyssla och greja hemma.

Fredag till lördag var vi hemma hos pappafamiljen på middag, Cec och pojkvän var också där, blev lite paketutdelning också. En väldigt trevlig kväll med en hel del vin, god mat och efterrätt. Blev en sen kväll och sen blev vi kvar hela lördagen också innan vi åkte hemåt igen.

Dagen igår ägnade vi åt julstädning av huset. Framåt kvällen kokade jag fudge*2. En med apelsin/choklad och en mint/choklad. De blev riktigt goda bägge två! Sen kikade vi på film i soffan.

Idag har jag varit ledig från jobbet. Klockan ringde halv 6 ändå, men somnade om igen. Var iväg en sväng till Gislaved och inhandlade de sista julklapparna till Emils syskonbarn. Sen har jag skurit fudge, slagit in julklappar och varit på pizzerian och käkat. Julmys i allra högsta grad!

Nu är det snart dags för sängen, har en bok som jag väldigt gärna vill få läst ut. Och det är inte för att den är så bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar