lördag, december 07, 2013

Stukad fot, snö och helg.

Söndag idag och det har väl inte varit någon vidare helg faktiskt.
I torsdags natt kom snön hit och jag hade bestämt mig för att ta bussen på fredagsmorgonen, eftersom jag inte fått mina vinterdäck ännu. Emil och Helmer följde mig till bussen, pulsande i snön. Mycket drivor och jag går och trampar igenom och under är det en trottoarkant som jag stukar foten på. Det gör väldigt ont och jag fäller några tårar men det händer ju rätt ofta, så tänker att det går över som det brukar. Så vi går vidare. Under dagen blir det bara värre och värre och foten svullnar upp. På kvällen var det julbord och bowling med jobbet och det gjorde ju inte saken bättre såklart, skulle hoppat över bowlingen helt. Men gjort är gjort.
Både igår och idag är den jättesvullen, blå och det gör jätteont att gå på den. Frågan är om och när jag bör söka vård för det?

Funderar även över jobbet imorgon, får dåligt samvete om jag inte tar mig dit men samtidigt hur ska det gå att vara där när jag knappt kan gå.

Har i alla fall fått satt upp våra julstjärnor men sen har jag mest hängt i soffan hela dagarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar