söndag, december 15, 2013

Stiftelsen.

Söndag nu igen och det är bara en dryg vecka till julafton. Kommer ha en hel del att göra på jobbet de kommande dagarna och det är dessutom de sista dagarna jag kommer att vara i Forsheda och det känns ju inte så kul. Men så är det.

Annars så har helgen varit riktigt bra. Fredagkvällen var vi som vanligt väldigt trötta i det här huset. Blev tidig sänggång. Lördagen blev jag väckt vid halv 6 och sen så fortsatte jag sova nere i soffan. De  resulterade i att jag försov mig en timme, skulle upp strax innan åtta men vaknade nio och jag skulle träffa syrran i Halmstad vid elva. Det blev en snabbdusch, snabbfrukost och snabbfixning innan jag puttrade neråt. Var precis i tid ändå, så det gick ju ändå.
Sen julshoppade vi hela dagen och lyckades hitta majoriteten av alla julklappar, bara lite smått kvar nu. Och förresten allt till min kärlek, men jag vet ju vad som ska köpas.
Blev middag på Harrys och en riktigt smarrig ryggbiff. Sen blev det Parken och Stiftelsen-spelning. Det var turnéavslutning och riktigt bra. Efteråt hoppade vi in i varsin bil och körde hemåt. Landade hemma strax innan två. Då var det skönt att krypa ner i en uppvärmd säng bredvid min bästa <3

Imorse tog jag mig sovmorgon och sov ända till 12. Det är helt galet! Vi har varit ute och röjt lite i trädgården och fått tagit in utemöblerna, bättre sent än aldrig. Kollat film och myst i soffan. Jag har också gjort två olika kolor, en vanlig och en med kokos och passionsfrukt. Har inte kollat hur de blivit än men förhoppningsvis bra.

Snart blir det nog att krypa ner i sängen. Men först lite mer tv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar