söndag, september 28, 2014

Sista helgen i september.

Så var den här helgen snart slut. Känns faktiskt helt okej, det betyder att semestern närmar sig ännu mer.

I fredags efter jobbat åkte jag mot Borås för att möta upp mamma på Syfestivalen på Åhaga. Hade en riktigt trevlig eftermiddag och fick handlat lite nya pysselsaker och nytt garn till ytterligare en halsduk, trots att den andra inte ens är färdig än. Sen blev det middag på kinarestaurang, hade jättetrevligt och mycket god mat, innan det var dags för mamma att hoppa på tåget. Och för mig att köra hemåt i mörkret.
Hade även med mig en liten present till mamma, en kofta som var som gjord för henne. Hon blev så glad och då är det roligt att ge bort något, när det verkligen uppskattas.

Igår var Emil ute på en jätterunda med mc:n och jag vet ärligt talat knappt vad jag gjorde på dagen, plockade lite och tog hand om tvätten och grejer. På eftermiddagen blev det en långpromenad med hunden och Jennie. Väldigt trevligt. Hoppas det blir av snart igen.
På kvällen var Kalle här och det blev middag och lite godis i soffan framför tvn. Innan jag fick och la mig innan klockan var elva, men jag kände mig inte riktigt i form.

Idag har vi tränat en sväng, var bara vi nere på gymmet så jag har testat på lite nya övningar. Kul! Sen blev det en promenad med hunden och middag. Sen somnade vi båda två i soffan, så himlans skönt. Sen har jag pysslat med ett armband, tog en stund att komma på hur jag skulle göra, men sen var det enkelt.
Ska sticka lite nu innan det är dags för sängen och kanske en film.

Nästa vecka blir väl som vanligt, inga speciella planer annat än det som alltid är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar