söndag, oktober 19, 2014

Hemma igen..

Kom hem från Cypern i fredagskväll och vilken fantastisk vecka vi har haft. Har varit mycket bättre än jag någonsin kunde hoppas på. Soligt och 26-28 grader, en halv dag med regn men då sov vi ett par timmar på hotellrummet.
Åkte båt en förmiddag och var på Nissi Beach en dag och tur att vi gick dit för det var så vackert. Vattnet är som en stor pool och det är helt otroligt.
Vi har ätit god mat ute varenda kväll och vårat bästa beslut var att inte ta all inclusive. Druckit gott vin och alldels jättemånga drinkar.

Från fredagen när vi kom dit och inte visste något och gick in på första bästa bar för att ta en drink. Så hängde vi på Tommys Bar varenda kväll efter det. En karaokebar. Med världens bästa Passionfruit Mojito. Träffade ett gäng med britter som tog med oss på nattklubb och jag har inte varit på nattklubb på jättelänge, särskilt inte till halv sex på morgonen. Men vi hade såå roligt! Det hände dessutom två gånger, vilket resulterade i att vi hoppade över hotellfrukosten två gånger, men vad gör det!? Jättehärligt gäng med killar och jag tycker nog att jag blivit rätt så bra på engelska. En morgon efter nattklubben gick vi ner till hamnen och ut på piren och kollade på stjärnor och blixtar. Annars har vi inte gjort mer än att ligga på stranden, sola och bada. Så härligt och precis som det ska vara. Ett par eftermiddagar hängde vi vid hotellpoolen. Och efter stranden blev det lite "After beach" på våran balkong med lite gott.

Jag har fått spendera en hel vecka med världens bästa syster. Och som jag saknar henne nu, skulle verkligen vilja att vi bodde närmare varandra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar