måndag, december 05, 2016

Lite pyssel.

Helgen har gått i pysslets tecken.
Vi var på kalas i lördags med tillhörande pyssel och iår blev det en "snökula". En burk med en uggla i och skakar man den så faller det snö.


Igår bakade jag saffransbullar med vaniljfyllning, gjorde en chokladfudge med lakritspulver och fixade ihop en pepparkaksdeg, som jag sen aldrig orkade baka ut.
Sen blev det även lite mat lagad, köttfärspaj.

Idag under tiden jag lagade middag så passade jag på att baka ut lite pepparkakor. Och efter middagen så rensade jag ett par lådor i garderoben. Försöker få gjort något litet varje dag så kanske det blir ordning i det här huset också.


Fick hem våra nya badrumsmöbler idag också, så nu är det inte långt kvar tills det är dags att sätta igång renoveringen där inne.. Så spännande!

Nu blir det nog lite glögg och tv en stund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar