torsdag, maj 15, 2008

SPA

17.57

sitter uppkrupen i soffan med GP och lite frukt. alldeles för trött för att göra något mer idag. fast egentligen har jag inte gjort mycket idag alls, blivit av med flera veckors stress (?).

mamma väckte mig vid kvart över sex imorse, på min enda lediga dag den här veckan. vi åt frukost och satte oss i bilen, jag körde och mamma guidade. hade inte en aning vart vi skulle. den var min födelsedagspresent, om än väldigt sent, men det ska ju passa för båda. vi tog oss ner till Varberg, till Stadshotellet och Asian SPA. när vi kom dit fick vi en liten korg med en slags morgonrock i tyg, har glömt namnet, och ett par flipflops, som man gick runt i, med bikini under. vi hade en halvdag där och provade på alla poolerna, med olika massagestrålar, sen fick vi en behandling, en framsidemassage+ansiktsbehandling, även den med ett konstigt namn på. tog en tur in i bastuavdelningen med flera olika sorters bastuar, ett kallbadkar (svinkallt) och en upplevelsedusch. efter ett par timmar så var det dags att gå och duscha och klä på sig igen. sen var det dags för en extremt efterlägtad lunch, en GI-lunch nere i restaurangen och det var väldigt gott. nån klar gryta med kalvbringa och tomatkräm i. tog en liten runda i Varberg, men vi var inte så engagerad, så vi tog bilen hem.
väl hemma hos mamma så pratade jag lite med syster å låg i hennes säng och nästan slumrade lite. då var det dags att åka hem.

sen jag kom hem har det inte hänt mycket, dammsugit, plockat bort lite kläder och inte mycket mer. sitter och äter lite glass nu, och inom en ganska snar framtid så blir det sängen.

Tjing.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar