söndag, juni 22, 2008

Midsommarhelgen

20.27

kom hem från Emil för ungefär en timme sen och har inte gjort så mycket sen dess, ätit lite kvällsmat och läst tidningen, det är väl ungefär så mycket jag har åstakommit. regnet öser ner utanför och det är tråkigt och ger väl inte så mycket lust till nånting alls. och som vanligt var det rätt vemodigt att åka från Emil.

helgen har varit helt okej. har känts mig som den tråkigaste flickvännen, ever. känns som jag mest sovit hela helgen, och inte alls varit särskilt social. efter Hultsfred så åkte jag på värsta förkylningen, men den blommade inte ut helt förrän i torsdagskväll när jag kom ner till Emil och i fredagsmorse så var det nästan ännu värre. jag sov bort mer eller mindre hela dagen, för att sen gå upp ur sängen lagom för att hinna gör mig iordning.
vi åkte till hans syster, i dem djupaste skogarna av Småland. och jag var inte alls på topp, höll mig till Emil mest hela kvällen och pratade inte så mycket med nån och frös som ett litet asplöv trots att jag hade på mig många tröjor och en filt. så till slut gav jag upp å ville bara åka hem å lägga mig i sängen.
annars har det varit en mysig helg och vi har inte gjort nånting alls egentligen, och jag har i princip inte varit utanför dörren alls. men ibland är det skönt att inte göra nånting alls.

så imorn är det jobb igen och jag är så fruktansvärt trött på att gå dit. och jag sitter och gråter till en film i min ensamhet.
nu blir det snart sängen, trots att jag inte är det minsta trött, för jag har mer eller mindre sovit hela dagen. men bara för att jag måste gå å lägga mig och för att jag måste upp å jobba imorn.

godnatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar