måndag, juni 09, 2008

took my hand, creating imaginary times

21.02

helgen var jättebra, blev inte gjort så himla mycket men det är väl lite det som är meningen med helg. Emil kom hit i torsdagsnatt, det vart en liten överraskning, även om jag hade det lite på känn.
fredag var det några timmars jobb och sen hem å ta det lugnt, fixa middag och sen gick jag å älsklingen på bio, mys. somnade rätt sent, men en hel ledig lördag utan planer framför oss. tog det lugnt, åkte ut en sväng till Näset, låg där ett par timmar, badade lite. sen var vi rätt trötta bägge två så vi gjorde inte så mycket mer. gick en promenad innan läggdags och även denna natten blev sen. på söndagen var jag en väldigt trött Julia som kravlade mig upp ur sängen och slet mig från min varma, goa, sovande man i sängen. det blev sån tur var en kort dag på jobbet och några fler pussar innan Emil åkte hem.
ringde syster och frågade om hon hade planer och valde sedan mellan och gå å träna eller äta pizza och bada, det blev det senare alternativet. sen var jag, syster och hennes pojkvän på LIseberg en sväng och åkte lite karuseller. det var roligt! sen blev det i princip raka vägen hem och nån timmer senare sängen.

idag var jag inte heller särskilt pigg, skulle cyklat, gick upp så jag skulle kunna göra det. men vände innan jag ens fårr på mig kläderna. kröp ner i sängen, ställde om telefonen och sov 30 minuter till och tog sedan bilen till jobbet. höjden av lathet. men det var välbehövligt, för sen kände jag mig en gnutta fräschare i alla fall. det var väl helt okej på jobbet idag, bara två mindre oväntade saker, en sur wok och jag åt ananas å blev alldeles tjock i halsen, så det blev till att fara hem å hämta allergitabletter. lång dag på jobbet och sen klämma in en timma på gymmet, fast jag egentligen inte hade tid. men det var skönt när det var gjort. duschade, fixade lite käk, diskade undan helgens disk. satte mig i soffan och skrev listor, listor, de e grejor det, packlista och grejer som måste göras och så vidare.

jag är trött, men jag känner inte riktigt att jag har ro att gå å lägga mig. känns som jag har så mycket som jag borde göra, som ska hinnas med att göra innan jag går å lägger mig imorn kväll. men å andra sidan så känner jag ingen riktigt ork till det heller. imorn känns det som om det kommer bli sent, det ska packas i väskor å packas in i bilen och grejas. sen på onsdag efter jobbet bär det av till Hultsfred!

nu måste jag gå å lägga mig vare sig jag vill eller inte, sätta på en DVD eller nåt.

Natti Natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar