fredag, oktober 03, 2008

skyfall.

14.24

har precis satt en deg, håller på att jäsa den (hoppas den blir bra å inte stannar i utvecklingen, det var i princip det som hände sist, det blev ingen dubbel storlek inte). skulle ta en promenad med Helmer ner till brevlådan och posta lite brev under tiden. men himlen öpnnade sig och det bara vräkte ner, både regn och hagel om vartannat. så jag väntar en stund, baka ut mina bullar och gå ut när dem jäser igen.

sov länge imorse, jag är så trött på mornarna, trots att jag egentligen inte gör så mycket på dagarna. hade väl lite svårt att sova igår, det verkade aldrig släppa. Emil somnade och jag bara låg och vred mig, men inte så mycket att täcket inte räckte, vi har ett väldigt litet nu. dessutom åskade och blixtrade det en hel del, det verkade aldrig vilja sluta, det var mycket också, som att det cirklade runt. men tillslut lyckades även jag somna.

(angående inlägget igår, så slutade det väldigt snabbt. men det var precis vad jag kände just då. så är det bara, jag behöver liksom ett eget liv här.)

nu ska jag baka ut mitt bröd. sen promenad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar